Leren
Toen ik als groentje bij Halton solliciteerde, vroeg men mij in het kennismakingsgesprek wat ik wist van ventilatie. Ik zei dat ‘ik er dagelijks mee te maken had’, maar dat was als kantoorgebruiker, haha. Mijn feitenkennis was beperkt, ondanks mijn opleiding Werktuigbouwkunde. Toch werd ik aangenomen. Na mijn proeftijd mocht ik op cursus. Dat was de cursus ‘Luchtbehandeling’ bij de vakvereniging TVVL. Met de opgedane kennis en ondersteuning van leuke collega’s, kon ik al snel zelfstandig werken.
Eigen verantwoordelijkheid
Halton heeft mij vanaf het begin eigen verantwoordelijkheden gegeven. Dat vond ik heel verrassend en het paste goed bij mij. Door de vrijheden kon ik ook zelf dingen uitzoeken of uitproberen. Dat ging bijna altijd goed, maar soms ook niet. Je mag fouten maken bij Halton, als je er maar van leert. En als je iets niet weet, vraag het dan aan collega’s. Niet vragen dat is pas fout.
Groeien
Toen ik later bij TVVL de cursus ‘Ventilatie in speciale ruimtes’ volgde, bevatte de cursus niks over ventilatie in grootkeukens. Vanwege mijn kennis, afkomstig uit eigen laboratoria, was ik hierin gespecialiseerd. Ik heb mijn toenmalige cursusleider voorgesteld een extra cursudeel ‘Ventilatie in Grootkeukens’ te schrijven en dat werd geaccepteerd. Sindsdien geef ik ook les bij de TVVL. Dat is leuk om te doen. Ik vind het leuk om andere mensen iets te leren. We vinden het bij Halton belangrijk dat je blijft leren. Als je meer kennis hebt en breder inzetbaar bent, ben je immers nog waardevoller.
Internationaal samenwerken
Halton is van een Fins familiebedrijf uitgegroeid tot een internationaal bedrijf. Het werken binnen een internationaal bedrijf geeft toch een extra dimensie. Binnen de afdeling Service gebruiken we bijvoorbeeld een Service App. Als je hierop een storingsvraag plaatst kan het zomaar zijn dat je antwoord krijgt van een collega uit Canada of Maleisië.
Eén keer per jaar hebben we een internationale servicevergadering. Dat is niet alleen leuk en gezellig, maar het zorgt ook voor een betere verbinding met je buitenlandse servicecollega’s. Op deze vergaderingen verzamelen we ook belangrijke feedback voor onze R&D afdelingen.
Het is wel handig als je de Engelse taal machtig bent.
Lange termijn
Halton is in 1969 opgericht en is een zeer stabiel bedrijf. In Nederland hebben we met sommige klanten al meer dan 30 jaar goed contact. We komen bij sommige bedrijven zelfs al langer dan de huidige werknemers. Halton gaat voor langdurige relaties, niet alleen met klanten, maar ook met collega’s. Er werken heel veel mensen binnen dit bedrijf met een lang dienstverband.
Wat vind ik leuk aan Halton
Ik heb eerst een termijn van 11 jaar bij Halton gewerkt en in deze periode heb ik ontzettend veel geleerd. Na deze eerste periode, negen jaar later, ben ik teruggekomen. Dit heb ik gedaan omdat ik weer met dezelfde leuke collega’s kon samenwerken. Maar ook omdat ik wist dat ik waardevol kon zijn voor het bedrijf. Het is hier niet alleen werken, maar ook samen lachen. Dit zegt ook Mika Halttunen, de eigenaar van Halton. Ik vind het leuk om bij Halton te werken omdat ik hier mijn kennis en vaardigheden optimaal kan inzetten. Als je een goed idee hebt, wordt er ook naar geluisterd. Je kan je steentje bijdragen aan het succes. Dat is leuk, want je voelt je hiermee echt onderdeel van het bedrijf.
Kwaliteit
We proberen de klant altijd een goede installatie te leveren, wat past binnen het budget. We willen graag dat onze klanten tevreden zijn en dat onze installaties makkelijk te onderhouden en duurzaam zijn. Vanuit de service geven we feedback aan onze ontwerpers om installaties onderhoudsvriendelijker te maken of te zorgen dat er minder storingen komen. Mijn ervaring is dat als je een goede oplossingen levert, je altijd bij een klant mag terugkomen. Een prettig klantencontact is dan vanzelfsprekend.
Neem contact op met Michael via telefoonnummer 085 - 044 1554 of via de mail: info@werkenbijhalton.nl.
Deel deze pagina!